Monthly Archive Czerwiec 2018

AutorSiła Diety

Aktywny relaks ;)

Instytut Żywności i Żywienia mówi o codziennej aktywności przynajmniej 30 minut dziennie. Ale uwaga aktywność ta ma być odskocznią od codziennych obowiązków !

Aktywny wypoczynek zapobiega chorobom cywilizacyjnym takim jak otyłość, cukrzyca czy nadciśnienie. Prowadzenie aktywnego trybu życia pozwoli Wam dłużej i lepiej żyć. Pamiętajcie tylko o rozsądnym wyborze dyscypliny sportowej. Np. dla osób z nadmierną masą ciała dobrym wyborem będzie basen, aby odciążyć stawy, które na co dzień są nadmiernie obciążone już w stanie spoczynku.

Podczas uprawiania sportu należy zadbać o prawidłowe nawodnienie, ale także odpowiednie żywienie, aby mieć energię do wykonywania ćwiczeń fizycznych, a także „cegiełek” do budowania tkanki mięśniowej.

Regularna aktywność fizyczna wpływa korzystanie na układy w naszym ciele:

Układ kostno-stawowy:

  • Formowanie stawów,
  • Zwiększenie elastyczności więzadeł i torebek stawowych
  • Wzrost wapnia w kościach à zwiększenie wytrzymałości kości

Układ mięśniowy:

  • Zwiększenie masy mięśniowej
  • Wzrost siły mięśniowej

Układ nerwowy:

  • Rozwój pamięci ruchowej i szybkości,

Układ oddechowy:

  • Większa wydolność fizyczna
  • Lepsza adaptacja do wysiłku, mniejsze odczucie zmęczenia,
  • Wzrost pojemności życiowej płuc

Układ krwionośny:

  • Lepsze krążenie,
  • Serce zwiększa objętość wyrzutową à oszczędzając zasoby energetyczne

Układ trawienny:

  • Poprawienie motoryki jelit
  • Poprawa wydolności wątroby i nerek,
  • Zapobieganie zaparciom,

Warto także wspomnieć, o pozytywnym wpływie na zdrowie psychiczne !

  • Rozładowanie stresu i negatywnych emocji,
  • Ogólna poprawa samopoczucia,
  • Lepszy sen,
  • Poprawa budowy ciała,
  • Pokonywanie własnych barier,
  • Wzrost poczucia własnej wartości,
  • Możliwość wyboru własnej, ulubionej dyscypliny i osiąganie sukcesów,
  • Kształtowanie pozytywnych cech : wytrwałość, odpowiedzialność, kształtowanie sylwetki i osobowości, a także rozwój zainteresowań,

Zrób sobie odskocznie od problemów i wyskocz na aktywny relaks 😀

  1. Wojtasik, A. Szulc, „Wybrane zagadnienia dotyczące wpływu wysiłku fizycznego na organizm człowieka”, 2015, Journal of Education, Health and Sport,

 

AutorSiła Diety

Wiśnie – bogactwo antyoksydantów ! 🍒

100g wiśni – to około 60 kcal 
Sprawdzi się jako wspaniała i orzeźwiająca przekąska na upalne dni ! 🍒🍒🍒
Zawiera 
– duże ilości pektyn,
– kumaryny ( obniżające krzepliwość krwi – pomocne dla osób, które borykają się z chorobami krążenia)
– potas, kwas foliowy, wapń, magnez,
– witaminę C, A, K,
– witaminę B8 (wspomagająca układ nerwowy)
Wpływa korzystnie na profil lipidowy organizmu i dzięki temu reguluje poziom cholesterolu, a powyższe związki w nich zawarte działają przeciwnowotworowo poprzez neutralizację wolnych rodników. Wiśnie wpływają pozytywnie na pracę serca i układu krążenia  💗,
a także mogą być
pomocne w problemach z zasypianiem. Co prawda badania na temat poprawy jakości snu zostały przeprowadzone na soku z wiśni Montmorency (odmiana kwaśnych wiśni), niemiej jednak myślimy, że nasze Polskie odmiany również niosą chociażby krztynę pomocy dla nocnych Marków. 

Korzystajmy, póki są świeże i dostępne prosto z drzewa 🌳🍒

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Serdecznie pozdrawiamy z sadu pełnego wiśni ! 🤗😍😋🍒💗

AutorSiła Diety

Żywienie ma znaczenie !

Dzisiaj zakonczyłyśmy edukacyjne spotkania z gimnazjalną młodzieżą z Zespołu Szkół w Wiśniowej 😊
Wspólnie poruszaliśmy takie tematy jak: zasady zdrowego żywienia dzieci i młodzieży, wpływ odżywiania na problemy pojawiające sie w okresie dojrzewania, obaliliśmy kilka mitów dietetycznych oraz doszlismy do wniosku, że aktywność fizyczna ma ogromne znaczenie !:)
Młodzież miala okazję wcielić sie w rolę dietetyka i rozplanować pełnowartościowe posilki.
Dziękujemy Dyrekcji za organizację spotkań, a młodzieży za zaangażowanie i współpracę!! 🤗🤗